dinsdag 31 januari 2012

Dacht ik het niet....maarrrr....

Zoals al vermoed - Gait kwam om mij eventjes een poepie te laten ruiken. Eerst even wat ander karretjes laten zien en net doen of hij er helemaal niets maar van kon, maar dan wordt de grote troef ingezet: het zwarte gevaar - de NSR Mosler Five Years - een klasse apart.

Het duurde geen 10 rondjes en met donderend geweld sneuvelde het baan record en nog eens en nog eens. Uiteindelijk twee tijden, eerst op baan 1 - 4.657, dan op baan 2 - 4.529 nog scherper.
(Reden volgens Gait: iets nieuws, nl. kopermagneten... ja, daag)















Helaas, Henkie was dus niet meer de baas....daar krijg je toch de zenuwen van?

Ultragrips ingesmeerd met poetsolie ...















Die willen wel aan de baan plakken.
Onder het mom van "even een fotootje", kreeg ik het recordbrekende kreng in mijn poten. Dan op de baan en ook even proberen...met als resultaat:















En dat werd gelukkig niet meer geevenaard....pfffff

En het eind van de avond werd nog heel even echt geraced en halverwege hebben de avond nog even wat "oudjes" geprobeerd. Geen succes qua racen, maar wel een mooi plaatje:


maandag 30 januari 2012

Ik zou het niet moeten doen...

Nee, echt niet...geen records publiceren, de avond voordat Gait uut Delden na lange tijd weer eens op bezoek komt. En al helemaal niet, nu hij net een nieuwe bolide heeft, die hij natuurlijk ook wel eens op TwentTrack wil uitproberen. Nee, records en Gait: bloedlink.

Maar ja, 't is racen en je moet een uitdaging houden, niet?

Waar zal ik beginnen:

Eerst maar eens een oudje - weekje gelden of zo:

Deze Slot.it Porsche 956 wilde het maar niet doen. Allerlei configuraties geprobeerd, in-line, side-winder, angle-winder met flat-six, boxer en uiteindelijk de NC-5.
Een keertje ook een uitschieter met de boxer motor, een tijd in de 5.2, maar dat was vermoedelijk veroorzaakt door een ongecontroleerde spiertrekking...voor de rest, niks....
Maar nu met de  F15 banden: ineens - ja hoor:















Dan rijdt ineens ook de Toyota 88C zich in de interessante tijden - maar dan gewoon met P6 banden:








De smaak van de records te pakken, rij ik een paar dagen later met de 956:



Nu eens kijken of die McLaren nog beter wil - de baan is goed (doordat de F15's grip achterlaten?) en ikzelf heb het ook wel een slechter gedaan. Eerst wilde het niet, maar na toevoegen van nog paar gram lood, gisteravond:















Nu echt de beste auto: 57 rondjes en de snelste tijd: de Dallara voorbij!

De telefoon gaat: Gait belt - hij wil morgenavond komen racen...ik voel hem al - hij wil natuurlijk even kijken of-ie sneller kan.
De Dallara maar weer uit de kast: zit er nog meer in dan die 4.975?

Yessss:















Man, wat voelt dat ding goed vandaag...helaas dreig ik zelf over de toeren te raken. Eerst even wat anders doen....
Nog een keer, het moet kunnen:















Weer 3/100 (tja, waar maakt een mens zich druk over....)

Dan nog eens kijken of ik met die Dallara nu ook 57 rondjes kan draaien. Het lukt, maar het blijkt ook nog dat ik een 4.818 (!) heb gereden on the go:















Het ene rondje na het andere in de 4.9 met regelmatige 4.8.
Even rekenen: wat moet je gemiddeld rijden voor 58 rondjes in vijf minuten? 5.17!

Weer even een half uurtje wat anders doen en dan:















Die staat - niet veel marge zoals je ziet, maar HIJ STAAT!

Gait mag rustig komen morgenavond....keep your fingers crossed, Henk


P.S. voor Frank103:

donderdag 19 januari 2012

Nog beter ?

Kan het beter dan de 57 rondjes van de McLaren?

Volgens mij - en ook volgens de jury bij de diverse slotrace wedstrijden - is "de beste" degene die de meeste rondjes heeft afgelegd. Een snelste tijd geldt alleen bij de kwalificatie.

Dus wat is beter?

Aangespoord door de resultaten van gisteravond ook de F15's maar eens onder mijn good old Spirit Dallara geknoopt.
Altijd goed voor spektakel....maar die 57 rondjes zaten er vandaag echt niet in. Maar wel "terloops" eventjes het baanrecord verbeterd met een vette drieduizendste ;)..

















Voor de liefhebbers - de top 6. Behalve de data van de NSR Ford P68, zijn de snelste tijden allemaal van de laatste week - let wel, niet noodzakelijkerwijs met F15.
















Ook leuk voor de bandendiscussie ...

woensdag 18 januari 2012

De beste !?

Na wat aanklooien met wat andere auto's de oranje McLaren maar weer eens gepakt.

Recentelijk voorzien van F15 banden - naar zeggen puur rubber, maar niemand durft het echt te zeggen. Dat die banden een lekker laagje grip op je baan leggen is duidelijk, want ook ander auto's die nog gewoon op P6 staan, rijden ook ineens weer een stuk beter. 




De auto, die ik al jaren in bezit heb, doet het nog steeds prima. Tijden in de 5.2 waren - ook op P6 banden - al redelijk routine. Maar met die F15's gaat het wel erg lekker. Wel oppassen dat je niet omklapt in de bochten - gummen gaat echt niet -, maar de banden brengen de pk's/32 wel prima op de baan. Ineens is daar "het gevoel".

Nu ben ik niet zo van de snelheidsrecords, maar vind ik het een uitdaging om zoveel mogelijk afstand af te leggen. 56 rondjes per minuten had ik al met verschillende auto's gehaald, maar 57 rondjes? Daarvoor moet je gemiddeld 5.263 rijden. Ga d'r maar aan staan ...
Toch maar proberen en bij de tweede poging (inmiddels bloeddruk door het plafond...):













De best gereden rondetijd tijdens deze rit:

Het record voor de auto staat op 5.066 voor een rondje

En dan nog dit: 7 rondjes na de record rit, vliegt het linker achterwiel van de as en komt vlak achter de auto tot stilstand. Kijk eens even naar de plek ... het is toch wel hachelijk!