zondag 28 november 2010

Even mopperen...

Ik moet even wat kwijt over een aspect van het slotcar merk NSR.
Ja, het zijn vaak prima auto's, mooi gedetailleerd, technisch goed uitgerust, snel (de P68 heeft het baanrecord op TwentTrack) maar ook flink aan de prijs. Voor die prijs mag je, vind ik, verwachten dat de "handgemaakte" auto's en onderdelen netjes zijn afgewerkt (dus geen bramen aan de inserts - zie de tweede foto), maar vooral ook de gebruikte onderdelen passen en blijven zitten.

Ik heb het hier met name over de banden. Komt dit jullie bekend voor?















Een keer te veel uitbreken of te snel accelereren en je hebt een "lekke band" of, zoals hier, schuift de band gewoon op. Maar weer proberen de band goed op de velg te krijgen, waarbij je dan het insert beschadigd.
(Zie ook de braam op de insert)
















En dat terwijl de verpakking aangeeft dat deze banden speciaal voor deze auto zijn gemaakt.















Nee, niet echt kwaliteit ...

woensdag 17 november 2010

TwentTrack by night

Nu de scenery in een vergevorderde staat is kon eindelijk de verlichting worden aangebracht. Na ongeveer 10 uur boren, draden trekken en wegwerken - voornamelijk onder de baan - eindelijk klaar. Nu die spierpijn die dat heeft opgeleverd is weggetrokken had ik eindelijk ook zin om eens wat foto's te maken. Kiek maar:




dinsdag 16 november 2010

Fun op TwentTrack

Dat TwentTrack plezier oplevert is al lang duidelijk. Leeftijd speelt geen rol - hooguit bij de afstelling van de slot.it regelaar: LN, dipswitches 0/0 en met de blauwe knop de maximale snelheid instellen, zodat de slotcars heel blijven.

It's clear: TwentTrack means fun. Disregard of age, accept maybe for the settings of the controller (for kids a special setting to save the cars)















Op een trapje, met "tante" er achter om te voorkomen dat het kind in het trapgat valt...
The lady was put on a step and safeguarded by her aunt to prevent her falling from down the stairs ...

En dan deze heer: helemaal uit de USA. Deze collega op dienstreis in Almelo - geen liefhebber van reizen, maar het moet nu eenmaal af en toe. Hij vraagt me regelmatig hoe het met de racebaan gaat en volgt het blog ook. Daarom heb ik hem maar eens uitgenodigd.


And than this gentleman, all the way from the US of A. This colleague on an obligatory business trip to Almelo is a regular follower of my slotracing activities. Hence the invitation to give it a try on TwentTrack.















Je ziet aan de beweging van Matt's hoofd dat de concentratie groot is. Getest werden de Ninco Callaway, de bekende Dallara, de Ford P68 - gek hoe beter de auto hoe gemakkelijker het ging. Uiteindelijk met de Ascari A10 een lage 6.3 neergezet. Niet gek als je in acht neemt dat ik de avond erna maximaal een 5.5. reed. En dat voor de eerste poging tot slotracen, met ook nog eens een flinke jet lag.

By the movements of Matt's head you can tell the concentration. Several cars were tested, amongst which the Ninco Callaway, the infamous Dallara and the P68 - it showed that the better the car the better the results. In the end we saw a low 6.3 second laptime. Not bad considering this was his first ever jet-lagged attempt.

Als gebruikelijk wordt ook dit bezoek vastgelegd. As usual this visit was to be recorded,



























In de achtergrond de handtekening van de jongedame!
In the background the signature of the young lady!