zondag 14 maart 2010

TwentTrack - De bouw, dag 8


Nee, niet frezen vandaag. Toch ook weer niet echt een dagje niets doen. Kan ik gewoon niet als ik met zo'n project bezig ben. 

Er moest nog getest worden of de lichtbrug - eigenlijk de sensoren - wel werken door een klein gaatje in 18 mm MDF. En of ik de slots wel op de goed afstand had gefreesd. Daar had ik wel eens een testje voor gedaan en het bleek dat er wel enige tolerantie was. Viel echter vandaag een beetje tegen.
Het bleek dat een van de sensoren (een led) scheef op de print zat  Misschien bij de "verbouwing: toch een tikje gehad? Bij een poging dit te corrigeren brak eerst een "pootje" en daarna de ander af. Maar het is me gelukt er weer draadjes aan te solderen. En het werkt:
















De meetopstelling bestaat uit een oude DS brug voor Ninco. Omdat het, na het hierboven beschreven gestuntel,  wellicht handig kan zijn een reserve-sensor in huis te hebben de vraag - wie (Danny ?) kan mij aan de specificatie helpen?

Gelijk maar eens een interessante opname hoek geprobeerd.  Stel je eens voor hoe dit er uit ziet als de scenery af is...














... en die boormachine niet in de achtergrond ligt.
De brug is nog niet af. Rondom het boven de baan hangend gedeelte komen reclame borden.

Dan ook gelijk maar eens kijken waar de snacktent annex timing office (De DS-200 staat hier in) annex tribune  komt te staan. Er moet daar immers ook gaten voor worden geboord.














En ook nog even van de andere kant. Een zijde van dit piece of scenery  (mooi nederlands hè) die weinig zichtbaar is geweest op het oude TwentTrack:














9 opmerkingen:

Firefighter zei

Henk, het ziet er veelbelovend uit. Ik volg het allemaal met veel interesse/plezier. Ga zo door!

Dutch zei

Lekker bezig Henk.
Ik zou bijna mijn eigen SCX baan slopen en ook aan een houten baan beginnen!
Blijf schrijven , want ik volg het helemaal!

PorscheHarry zei

Goed dat je je einddoel voor ogen blijft houden. Creatief als je altijd bent, ben ik ervan overtuigd dat het een fraai kunstwerk gaat worden.

arnaud zei

Je bent lekker op dreef man, en ik zie dat je hetzelfde idee die ik ook had hebt uitgevoerd, door de DS-brug te verbouwen.

Ik durfde het nog niet aan maar ik zie nu dat het kan.

Klasse werk Henk.

HenkG zei

Allemaal bedankt voor de aanmoedigingen! Ik ga gewoon stug door en hoop in de twee weken vakantie die mij nog resten zover te komen dat ik kan rijden. Maar ik ga me niet haasten.


Als gezegd. De scenery zal geleidelijk aan gebouwd gaan worden.

FRANK103 zei

Toch een nuttig bestede dag Henk! Het ziet er goed uit allemaal, ga zo door!

Steffer zei

Tjee....goed hey....!!!! Mooimooimooimiooi..... Ik vind die lichtbrug nu al stukken mooier dan dat rare ding dat ik op mijn baan heb staan....!!

Danny zei

Henk ik kan je helaas niet helpen, vind een schema, maar het type staat er niet op, hopelijk blijft de fototransistor stand houden.

HenkG zei

@Danny, bedankt voor je moeite in ieder geval.