donderdag 11 maart 2010

TwentTrack - De bouw, dag 5

Aftekenen vandaag ... ineens realiseer ik me dat er wellicht een probleem is....en jawel hoor!


















.... de frees kan niet ver genoeg naar de achterzijde van de baan. Dat heeft gevolgen voor het lange rechte eind. Dat wordt nu een lang krom eind....


















Maar dat heeft ook weer gevolgen voor het smalle stuk - de overgang tussen de grote ruimte en de ruimte achter de sauna.

















Daar moeten wel twee banen langs (heen en terug) en ik wil beslist geen problemen met spoilers die tegen muren klappen. Dan realiseer ik me dat de frees de in gebruiksstand toch nog een stuk lager komt.
Corrigeren die hap......




















Lekker zooitje, maar het is voor mezelf, dus ik kan het nog steeds volgen.

Verder met tekenen - een leuke bezigheid, met behulp van de polycarbonaat strip van Luf Linkert (Old Slotracer). Mooie strakke bochten. Dit kon nog wel eens een lastige worden - hij is zo'n beetje parobolisch.






















































Ja, daar moet je ook rekening mee houden. Aan de trekker ophangen vind ik geen oplossing. Gewoon kunnen neerleggen. Het "malletje" had ik nog over van het uitsnijden van het schuim in mijn koffer. Kwam goed van pas. Hier komt uiteraard ook de aansluiting.

Zo gaat dat dus - nou snappen jullie waarom ik een stevige constructie moest maken.


















Nog één bocht.........

4 opmerkingen:

Ferry Fazzt zei

Dat hoeft toch geen probleem te zijn. Zaag een stukje uit die balk en plaats later het uitgezaagde stuk weer terug en zet alles weer vast met een paar metalen platen en vast zetten met M16 bouten, toch?
Zoiets heb ik ook met mijn carport gedaan en is nog steeds niet in elkaar gestort.....

Steffer zei

Staat de sauna in de weg?

HenkG zei

@Ferry: prima idee, maar ik vrees dat ik problemen krijg met de verhuurder...

Steffer zei

Tot aan de balk aan elke kant vrezen en het stuk ertussen met een stanleymes en beitel eruit snijden en beitelen....? MDF is zacht...