donderdag 30 augustus 2007

Meer over de bruggenbouwer: Michael Andris

Ik kon het niet laten contact te zoeken met de man die die prachtige brug - en de rest - heeft gebouwd. Mijn geschreven duits bevat teveel problemen met naamvallen en zijn engels laat ook te wensen over, maar de communicatie gaat prima als hij duits en ik engels schrijf. Lezen en verstaan is geen probleem en ik denk dat dat voor velen van ons geldt. Ik schreef hem dat we hier 'bloggen' en dat dat ook wel eens internationale contacten oplevert, zoals b.v. met Dave Kennedy van Slotcarnews. Ook vroeg ik hem dat het leuk zou zijn als hij eens iets vertellen zou over hoe hij zijn slotracing hobby beleeft.

Over die laatste vraag liet hij geen gras groeien:

"Das ist gut das ich das auch Deutsch schreiben kann, das geht besser von der Hand. Mich macht es glücklich, das euch maine Carrerabahn so gefällt. ja wie soll ich anfangen ? Das mit der Internationalen Slotcargemeischaft fin ich echt interesannt. für mich war das schon immer ein grosser Traum mal was ganz einzigartiges auf die beine zu stellen. Und das habe ich auch geschafft, mit viel Fleiss und Ehrgeiz.

Fakten zu Bahn: Das "Ding" wird auch "Hammerbahn" genannt die Bahn ist 37,6m lang auf einer Fläche von 4,5 X 6,5m in 12 Module eingeteilt und zelegbar an den parralelen Schnittpunkten geteilt, so das sie jederzeit erweiterbar ist.

alle 4 Radien von Carrera verwendet, komplett mit Ranstreifen. Längen unterschidiede (fertigungstolleranzen von den Standartgeraden) sozusagen völlig Spaltfrei gemacht. Die Bahn leuft völlig rund. durch die Unterschiedlichen Radien, verlaufen auch die Kurven zu. also die Bahn ist sehr anspruchsvoll zu fahren.

Das Brückenmodul hat am meisten Arbeit gemacht, hier muste ich erst eine Schablone für die Auffaht machen, um den Höhenunterschied von +25mm zu bewärkstelligen.
200m Kabel sind verbaut, 2,5 Qm 10 Schrumpfschlauch
Wenn die Tribüne an der Steilkurve fertig ist, passen 650 Carrera Figuren drauf.

Von mir entwickelte Zeitmess-Software, auf 1000stel Sec genau Den "4Slot Lap-Counter VersII"

Siehe Freeslotter-Forum CNC-Gelaserte Startampel, aus Edelstahl-Blech Signale aus Kupferblech gelötet. 2 Internationale DS-Startboxen mit Fahrtrichtungsumschalter (Schalter aus einem echten Helicopter) 4 Sako Netzgeräte 30V 5 A, für jede Spur eins. Das mal waren die Fakten der Bahn. Ich ziehe mit der Bahn in Kürze um in grössere Räumlichkeiten, dann wird die Bahn vergrössert. Ich schicke dir noch ein Paar Bilder, du kannst sie gerne veröffentlichen, und Kommentare Schreiben. Das ganze war eigentlich Privat geplant, aber ich habe mitlerweile sehr grosse resonanz.
Eine Interessengemeinschaft hat sich gebildet die "Lörracher Slotty's" http://www.freeslotter.de/thread.php?threadid=12926&threadview=0&hilight=&hilightuser=0&page=12

Hier sind auch noch tolle Sachen Beschrieben.. Ich wünsche dir und deinen Slotkollegen aus den USA und Holland einen schönen Abend, und ich melde mich wieder.

Gruss Michael Andris"

Onmogelijk alles foto's te laten zien die hij mij gestuurd heeft, maar toch een paar:







zondag 26 augustus 2007

Da's nou vakwerk

Zelf heb ik op dit moment niet zo veel te melden. Daarom maak ik dankbaar gebruik van lieden die dat wel hebben. Kijk maar eens op oldslotracer bij de nieuwe banen onder Michael, Germany

Een ongelooflijk stuk geduld - 2 maanden werk, deze brug:

Zelfs onder de tafel ziet het er perfect uit. Volgens mij heeft die kerel nog houten vliegtuigen gebouwd.

vrijdag 10 augustus 2007

Racen bij MJ

Alleen maar linkjes (beetje lui vandaag):

Slotproject

Porsche Harry

Kliko's filmpje

Het resultaat van Kliko's bezoek op 14 Juli.



Me gras, me gras!!

woensdag 1 augustus 2007

Het is me gelukt

Yessss! De baandelen waren al even binnen, maar het weer liet geen verdere actie toe.
Gistermorgen - tussen een paar buien door - dankzij de buienradar perfect gepland - eindelijk even kijken of alles wel op de platen past.



Ruim dus. Maar Ultimate Racer 3.0, waar ik de baan mee ontworpen heb, zat hier en daar toch wat fout. Gelukkig had ik wat extra halve en kwart baanstukken meebesteld waarmee de noodzakelijke aanpassingen snel gedaan waren.



De rest van de tijd-tussen-de-buien-door nog besteed om wat - met hulp van moeders - vilt op de platen te plakken.

Dan vandaag eindelijk echt droog! Mooi even testen hoeveel tijd het kost op de baan op te zetten (55 min. inclusief alles uit de schuur halen) en weer op te ruimen (35 minuten).

Als "muur" heb ik tuinranden van 15 cm gebruikt. Gemakkelijk aan te brengen met punaises.

Zoals je ziet kan de baan bij de hairpin nog wat verlengd worden (ik schat nog ongeveer 2 halve en twee hele, dus 1.20 meter!). Ja... (om met ene 103 te spreken), dat wordt weer een noodzakelijke uitgave.
Niet alleen ondergetekende, maar ook de lady of the house, moesten natuurlijk even echt testen. Nou, hij doet het hoor!

Nog even genieten van het uitzicht op de tuin.

Mooie tuin, hè!
En we noemen haar "GardenTrack". Tenzij iemand iets beters weet.